2011. április 20., szerda

Lala kifli

A recept ezer éve vár kipróbálásra. Nlc-ről nagyon-nagyon régen mentettem le, még akkor, amikor végigsöpört a láz és mindenki megsütötte. Úgy eltettem, hogy el is feledkeztem róla. Most a gulyáshoz keresgéltem valami péksüteményt. Begyúrtam egy teljes adagot (kihagyva a 2 ek cukrot és kicsit több tejet hozzáadva, mint az eredeti recept szerint kellene), de csak a negyedét sütöttem meg, a többi zacsiban ment a fagyasztóba, hogy majd máskor frissen készülhessen. A szénhidrát számolásnál a teljes adaggal számolok!!!!!


Lala kifli
Hozzávalók:
1 kis pohár joghurt (CH 6,8g)
2 tojás (CH 1,2g)
csipet só (CH 0,0g)
2 dl tej (CH 9,2g)
1 dl olaj (CH 0,0g)
70 dkg liszt (CH 534,1g)
5 dkg élesztő (CH 0,0g)
A hozzávalókból kelt tésztát dagasztunk, majd letakarva duplájára kelesztjük. 

Míg kel előkészítjük a tölteléket:
Krém:
20 dkg vaj vagy margarin (CH 0,8g)
1 ek. só (CH 0,0g)
A vajat kikeverem a sóval. Nem kell megolvasztani, csak kenhető legyen.
Mikor megkelt a tészta lisztezett felületre borítjuk, négy egyforma darabba vágjuk. Majd ezeket is felezzük. Egy tésztát vékony kör alakúra nyújtunk, majd megkenjük a sós margarinnal. Beborítjuk egy másik kinyújtott lappal és 8 cikkre vágjuk. Egyesével feltekerjük őket, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. 15-20 percig állni/kelni hagyjuk, majd 200 fokra előmelegített sütőbe teszem amíg a teteje kicsit meg nem pirul (ha elég meleg a sütő 10 perc kb.).

CH összegző:
32 db összesen: 552,1 gramm
1 kifli: 17,3 gramm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly