2011. február 11., péntek

Egy tészta két élete


Kivételesen nem a rozsos pizzát készítettem, hanem egy fehér, igazán ropogós változatot. Viszont a tészta számunkra túl nagy adag, így a feléből sült csak a pizza a másik felét másnap reggelire használtam fel, lett belőle két sajttal és két nutellával töltött ropogós buci.

 
Ropogós pizza tészta
Hozzávalók:
25 dkg kenyérliszt (CH 190,8g)
negyed kocka friss élesztő (CH 0,0g)
1 tk só (CH 0,0g)
2 ek olívaolaj (CH 0,0g)
1,5 dl langyos víz (CH 0,0g)
A hozzávalókat alaposan összedolgozzuk és hagyjuk duplájára kelni. Ezután két részre szedjük, kisodorjuk, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, majd megpakoljuk a kívánt feltétekkel, végül 250 fokos sütőben 20 perc alatt ropogósra sütjük.


Én a második adag tésztát légmentesen zárható dobozban egy éjszakára hűtőbe tettem, majd másnap reggel kinyújtottam, négy felé vágtam Kettőbe egy-egy csík sajtot tettem, a másik kettőbe egy-egy kanál nutellát. Feltekertem őket. Sütőpapíros tepsiben vízzel lespriccelve 200 fokon sültek 25 perc alatt készre. Egy bögre tejjel éppen elegendő reggeli volt.

A tészta összesen 190,8 gramm szénhidrátot tartalmaz. Vagyis a pizza és a buci esetében is, csak a tészta egy adagja 47,7 gramm szénhidrát. A feltétek és a töltelék függvényében nő ez az érték, ezzel én most nem számoltam pontosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly