2010. március 7., vasárnap

Túrós pogácsa Ízbolygó módra

Nekem is van számtalan fajtám, de pogácsából nem lehet eleget kipróbálni. Van már tökélyre fejlesztett, mint a krumplis vagy a juhtúrós, de túrósból most találtam meg az igazit. Köszönet a receptért Ízbolygónak.



Túrós pogácsa Ízbolygó módra
Hozzávalók: 30 dkg liszt, 25 dkg túró, 20 dkg olvasztott vaj, 1 tojás + 1 tojás felverve, 1,5 dkg élesztő, 1 ek só (picit talán sok lett)
Az alapanyagokat összegyúrtam és a konyhapulton hagytam állni, kb. egy órát. Ezután lisztezett felületen 2 ujjnyi vastagra nyújtottam, tetejét berácsoztam, szaggattam, majd vajazott sütőlapra tettem és betoltam a hideg sütőbe. Amíg mi vendégeskedtünk a pogácsa ott várta jobb sorsát (ez bő három óra volt). Mikor hazaértünk kivettem, felvert tojással megkentem és betoltam az immár előmelegített sütőbe. Kb. 20 perc alatt aranyszínűre sült.

2 megjegyzés:

  1. Túrós pogácsa... Imádom! :)
    Fú, jó hogy eszem a sajtos pizzámat, különben rosszul lennék ennyi finomság láttán.

    VálaszTörlés
  2. Látom nálad is siker lett volna az elmúlt pár napi konyhai tevékenységem:D

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly