2010. március 21., vasárnap

Ananászos csirkemell

Anyósom jelezte, hogy ne csak olvassak írjak is néha. Pedig írtam én az olvasás élményekről, de a jelek szerint a főzésire (is) értette. El kell keserítsem, mert mostanában sokszor került olyan fogás az asztalra, ami a blogon már fent volt. Azért vasárnap kitettem magamért, három fogásos ebédet alkottam, annak ellenére, hogy a szombati buliban nagyon jól éreztük magunkat és csak hajnali öt magasságában tévedtünk haza. Aludni amúgy nem volt esélyünk, mert a felettünk lévő lakást most fejezik be és vasárnap reggel 8kor már lázasan dolgoztak rajta. Ha már így, hát elhoztuk az utolsó két dobozt is az előző lakásból, már csak a motoros ruhák vannak ott. Utána készítettem a komolyabb ebédet. Lett tavaszi zöldborsó leves, aztán hétfőn láttam meg egyik kollegám dobozában, hogy valamiféle ananászos csirkét hozott magának ebédre, így ez ihlette a vasárnapi ebédünket. Mivel ételszállító szolgálattól volt, esélyem sem volt a receptre, de hát kitaláltam valami receptet az alapján amit láttam. Desszertnek pedig sütöttem egy egyszerű piskótát, amit vaníliaöntettel ettünk, vagyis csak én KáeM szilvalekvárra fogyasztotta. Vacsorára pedig a frissen kisült kiflikkel laktunk jól. Ja és még kenyeret is sütöttem…bár mikor reggel felébredtem a felettünk furkálókra nem gondoltam volna, hogy ilyen konyhai teljesítményekre leszek képes:)



Ananászos csirkemell
Hozzávalók: 1 nagyobb csirkemell, 1 doboz ananászkonzerv, 2 dl édes fehér bor, só, bors, szójaszósz, vaj, keményítő
A csirkemellet megmossuk, falatnyi szeletekre vágjuk, a serpenyőben kevés olajban fehéredésig pirítjuk. Sózzuk borsozzuk, hozzáadjuk a szójaszószt. Összeforgatjuk, majd ráöntjük a lecsepegtetett ananászdarabokat, végül fehérborral felöntve puhára pároljuk. Ha hígnak találjuk a mártást, akkor kevés keményítőt hozzáadva sűríthetjük be. Párolt jázmin rizzsel tálaljuk.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly