2010. március 13., szombat

Tepertős pogácsa

Disznóvágásról maradt egy kis adag töpörtyű, amit valahogy már nem kívántunk igazán. Arra jutottam, hogy pont megfelelő lenne egy pogácsához, ami pedig a gyümölcsös krémleveshez megfelelően erőteljes kísérő. 



Tepertős pogácsa 
25 dkg töpörtyű, 10 dkg liszt, 1 tk ecet – ezt a késes robottal dolgozta krémesre KáeM 
25 dkg liszt, 3 jó ek tejföl, 1 tojás, 2,5 dkg élesztő, só – ebből én gyúrtam tésztát 
Aztán kisodortam a tésztát és megkentem a krém 1/3-ával, majd összehajtogattam és hagytam 20 percet állni. Ezután ismét sodortam jött rá megint 1/3 krém, hajtogatás, pihi. Aztán az utolsó harmadnál is ugyanez. Utána még kétszer áthajtogattam, ezúttal nyilván a kenés már elmaradt. Végül kisodortam bő újjnyi vastagra, tetejét bevagdostam, kiszaggattam. Aztán mindegyes pogácsát kicsit megpödrö a tenyerem között, hogy szép magas legyen. Sütőlapra tettem, felvert tojással megkentem és hideg sütőben kezdtem el sütni. 200 fokra állítva 30 perc alatt sültek aranyszínűre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly