2010. március 7., vasárnap

Gesztenyés tekercs

Olyan desszertet akartam, amit könnyen lehet szállítani, mert hogy vasárnap délután vendégségbe mentünk. Kamasz fiúkkal rendelkező barátnőmhöz, így azon nem kellett aggódnom, hogy nem fogy el, mert tapasztalatom szerint az ilyen korú fiúk a vasszöget is megeszik:) Nem tévedtem. A kész sütemény felét vittük át és pillanatok alatt el is fogyott.


Gesztenyés tekercs
Hozzávalók: 50 dkg darált háztartási keksz, 15 dkg vaj, 7 ek porcukor, 5 cl rum, tej
A krémhez: 25 dkg gesztenyepüré, 10 dkg vaj, 1 tasak vaníliás cukor, 1 ek rum
Az alap hozzávalóit összegyúrjuk, a tejet folyamatosan kicsinyként adagolva, hogy nehogy sok legyen. Amikor összeállt, akkor elkészítjük a krémet. Majd egy folpackra tesszük a tésztát és sodrófa segítségével vékonyra formázzuk. Megkenjük a krémmel és a folpack segítségével feltekerjük. Majd néhány órára hűtőbe tesszük. Ezután ferdén szeleteljük.

Én nem akartam túl nagyra a tekercseket, ezért viszonylag hosszú lett a kész sütemény, így félbevágva tettem a hűtőbe.

1 megjegyzés:

  1. Szia,
    én is gyakran élek ezzel a könnyen elkészíthető süteménnyel. Én a "tésztába" teszek egy kis kakaót, amitől sötétebb lesz és jobban elüt a tölteléktől, sokkal esztétikusabb kinézetre. Vajat sem teszek bele, mert a keksz-be eleve van. És nem sajnálok belőle 2x25 dkg gesztenyét. Bocs, nem akartam beledumálni, végül is mindenki
    úgy csinálja, ahogy akarja.
    Nyuci

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly