2008. november 3., hétfő

Paradicsomos tejszínes csirketekercsek

Vasárnapi ebédünkhöz az alapötletet Alchri ezen receptje adta. Nem sokban tértem el, éppen csak annyiban, hogy már nem igazán tekinthetjük ugyanannak a receptnek…na jó azért annyira nem, de picit másként, máshogy készült. Alább az én verzióm. Amúgy isteni volt, biztos, hogy fogom még készíteni, annyit változtatok rajta legközelebb, hogy olyan tésztával kínálom, amelyik jobban magához tudja láncolni a szószt. Valami kagyló formájúra gondolok.


Paradicsomos tejszínes csirketekercsek
4 szelet csirkemell, 8 szelet bacon, 1 közepes hagyma, 1 Mutti hamozott paradicsom konzerv, 2 dl tejszín, só, bors, oregano, kevés olívaolaj, 1 ek. Keményítő, 5 dkg reszelt sajt
A csirkeszeleteket félbevágtam, sóztam, borsoztam és oreganoval is megszórtam, majd 1-1 szelet baconba göngyöltem őket. A hagymát megtisztítottam és fél karikára vágtam. Egy jénainak az aljába löttyintettem egy kevés olívaolajat, majd beleszórtam a hagymát, ráfektettem a hústekercseket. A paradicsomkonzervből kivettem a paradicsomokat és úgy osztottam, hogy minden szelet húsra jusson legalább egy paradicsom, majd a konzerv levét is ráöntöttem. Ezután a tejszínt kézi habverővel elkevertem kevés sóval és a keményítővel, majd azt is ráöntöttem a húsra. Alufóliával fedtem be a jénait és 200 fokra előmelegített sütőbe tettem, egy bő órára (elfelejtettem mérni az időt). Ezután – és azután, hogy jól kicsöpögött és leégett a leve a sütőm aljába – levettem a fóliát dobáltam rá pár darabka sajtot (most olyan trappistát kaptunk, ami annyira puha, hogy nem lehet reszelni, viszont morzsolni igen.) és visszatoltam még annyira, hogy rápiruljon a sajt. Amíg a gnocchi kifőtt addig kicsit kihűlt a tálalás előtt. Nagyon tetszett ízre és állagra, olyan omlós lett így a csirke, hogy talán még sosem sikerült ennyire omlósra…azt hiszem más ízesítéssel is fogok kipróbálni hasonlót. A sütő takarítása is megvolt azóta, de legközelebbre azért kitalálok erre a problémára valami megoldást. A nagyon guszta zöld fűszernövénnyel való dekorálással azért vagyok gondban, mert sajnos nem akarnak a fűszernövények megélni a lakásunkban...de még nem adtam fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly