2008. november 17., hétfő

Dagasztatlan buci




Mirellnél találtam az ötletet. (Az egész hétvégének inspirálása nála kezdődött) Pénteken kihagytam az ebédet, inkább egy korai vacsorára szavaztam. Semmi extra csak töpörtyű és egy kis hagyma, de ehhez viszont saját kenyérfélét akartam. Ideálisnak tűnt, hogy másfél óra alatt elkészül. Sajnos nem lett tökéletes…bizonyára nem volt elég meleg a lakásunkban, mert nem kelt meg teljes mértékben. Azért nem adom fel, fogok még vele próbálkozni:)


Dagasztatlan buci
37,5 dkg rétesliszt, 1/2 ek szárított élesztő, 3 dl nagyon meleg víz, 2 csipet só
A szárazakat összekutyultam, majd a vízzel gyors mozdulatokkal homogén trutyivá kevertem. Letakartam és ment a - hideg miatt amúgyis maximálisra csavart - radiátor elé. Egy óra múlva felfűtöttem a sütőt, aljába egy tepsinyi vizet téve. Kicsit később jó lisztes deszkára borítottam a tésztámat, két bucit formáztam belőle és egy sütőpapíros tepsiben betoltam a 240 fokos, gőzös sütőbe. Nagyjából fél óra alatt született két gyönyörű és finom kenyérkém.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly