2008. november 12., szerda

Mérlegelés mérleg nélkül (Pl.: evőkanállal)

Mivel a tegnapi vacsoráról már minden elárultam, gondoltam jöjjön egy elmélkedős és talán segítős bejegyzés, tekintettel arra, hogy a blogomon a kedvenc keresőszavak azóta, hogy feltettem a munkanapáthelyezéses postot mind ezzel kapcsolatosak, még a paradicsomos húsgombócot és a gumitortát is letaszították a trónról.

Nincs mérlegem, nem tudom, hogy lesz-e valaha. Nem nagyon érzem szükségét. Van ilyen mérős poharam, azt sem használom, gondolom a mérleget sem használnám. Van viszont egy kis mérőkanalam (valamilyen porhoz volt, már nem emlékszem pontosan mihez), amihez adták arra rá volt írva, hogy abból 5 dkg a kis mérőkanálnyi mennyiség, a por pedig lisztszerű volt, így azóta is ez a mérce. Meg néhány egyéb dologhoz az evőkanál, aminél az az érdekesség, hogy anyukáméknél otthon lényegesen nagyobb evőkanalak voltak, mint amik nekem vannak…ennyit a pontosságról:)


Számtalanszor olvastam gasztro újságokban, hogy a főzésnél mehet érzésre az ember(lánya), de sütésnél fene pontosnak kell lenni, mert különben irgum-burgum, meg nem is lesz jó a sütemény. Hát azt hiszem akkor nekem van valami beépített receptorom, mert sosem lett rossz a süteményem, a mérleg és ezzel együtt a pontosság hiányával sem.

Azért annyit megtettem, hogy rákutattam a neten, hogy miből mennyi is az annyi. Boldog voltam, mikor láttam, hogy nem csaltak az ösztönök.


Jöjjenek a mértékek Frank Júlia: Óriás szakácskönyvéből:

1 púpozott evőkanál liszt = 2 dkg
1 csapott evőkanál liszt = 1,5 dkg
1 liter liszt = 65 dkg
1 púpozott evőkanál zsemlemorzsa = 1,8 dkg
1 csapott evőkanál zsemlemorzsa = 1,2 dkg
1 púpozott evőkanál búzadara = 2 dkg
1 csapott evőkanál búzadara = 1,5 dkg
1 púpozott evőkanál só = 2 dkg
1 csapott evőkanál só = 1,5 dkg
1 csapott teáskanál só = 1 dkg
1 púpozott evőkanál cukor = 2 dkg
1 csapott evőkanál cukor = 1,5 dkg
1 evőkanál olaj = 1,5 dkg
1 evőkanál vaj = 2,5 dkg
1 evőkanál zsír = 2,5 dkg
1 teáscsésze = 2 dl
1 kávéscsésze = 1 dl
1 vizespohár = 1,5 - 2 dl
1 dl liszt = 6 dkg
1 dl búzadara = 7 dkg
6-7 közepes nagyságú burgonya = 1 kg
5-6 nagyobb alma = 1 kg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly