2008. november 3., hétfő

Hangyás - sütemény

Nem tudom, hogy mi lehetne ennél találóbb név az alább következő süteményre, mert tényleg olyan. Főiskolán a kollégiumi titkárnénitől tanultam, aztán hosszú időre elfeledkeztem róla, tegnapra viszont gyors és finom desszert lett belőle.



Hangyás
15 dkg cukrot, 2 egész tojással habosra keverünk, majd hozzáadunk 1 kis pohár tejfölt, 20 dkg lisztet, melyben előzőleg elkeverünk egy fél csomag sütőport. Majd tortadarát szórunk bele.
Zsírozott lisztezett tepsiben sütjük ki.

Eredetileg 20 dkg cukor szerepelt benne, de így is elég édes volt, szóval nem bántam meg, hogy csökkentettem a mennyiséget. Nekem a fenti adag kényelmesen elfért a kisebb fajta őzgerincformámban, de sajnos a teteje sütésnél kicsit megrepedt (bár ez nem látszik rajta és élvezeti értékén sem rontott), azt hiszem az volt a gond, hogy túl forró sütőbe tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly