2012. március 12., hétfő

Tortilla

Szembe jött velem a magyar Good Food első száma, hát adtam neki egy esélyt…tervezek róla írni, hogy megérdemelte-e. A lényeg a lényeg volt benne egy recept kukoricalisztes palacsinta néven…na én ebből alkottam olyan tortillát, mint amilyet az Iguánában is kínáltak. Nem magában ettünk, Quesadilla lett belőle, de erről is írok mindjárt. A fotó nem lett éppen maradandó élmény, de sem időm, sem kedvem nem volt vele sokat foglalkozni, meg hát már sötétedett is erősen mire én a kattogtatáshoz jutottam.

Tortilla
Hozzávalók:
14 dkg liszt
7,5 dkg kukoricaliszt
1/2 ek sütőpor
2 ek napraforgóolaj
1/2 ek só
1,5 dl meleg víz
A hozzávalókat puha tésztává gyúrjuk, majd letakarva fél órát állni hagyjuk. Ezután 8 darabra vágjuk a tésztát és egyenként vékony (2-3mm) körökké sodorjuk. Közepes lángon melegítsünk fel egy serpenyőt, majd ebben sütjük meg a tortilla mindkét oldalát. Nem kell foltosra, csak éppen hogy, nehogy kiszáradjon. A már kisült darabokat konyharuhával letakarva pihentetjük, amíg mind el nem készül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly