2012. március 15., csütörtök

Gőzgombóc

Ma igazán érdekes napunk volt a konyhában…irányított főzés. Első körben én terelgettem Anyósomat a Yu-Xiang padlizsán elkészítésének lépéseiben, aztán - vagy végülis már közben - meg ő irányította a gőzgombóc projektet, sőt elárulom, hogy ő még most is a fazék mellett áll és gőzöl:) Mert hogy a párolóbetétes edényemben egyszerre egy gombóc fér el, és még mindig ez tűnt a legpraktikusabb megoldásnak. 

Gőzgombóc
Hozzávalók:
40 dkg liszt
2 dkg vaj
3 ek cukor
2 dl tej
negyed kocka friss élesztő
1 tojás
2 evőkanálnyi olaj
Az olaj kivételével a hozzávalókat alaposan összedolgozzuk, jól kidagasztjuk. A végén az olajjal eldolgozzuk. Letakarva hagyjuk duplájára kelni (nálunk ez mondjuk háromszor történt meg…mert kicsit másként alakult a nap, mint terveztük, de mindig átdolgoztattuk BB-vel;)) nem sírt a tészta a felelőtlenségünkön:)). Ezután enyhén lisztezett felülten átgyúrjuk, majd kisodorjuk kb. fél cm vastagra és 9 egyforma négyzetre vágjuk. Közepére szilvalekvárt teszünk, majd zsömlévé formázzuk…ha elég ügyesek vagyunk középen marad a töltelék - én nem voltam elég ügyes:P Ezután hagyjuk ismét megkelni, majd forró víz felett gőzöljük. (A pároló betétes edény egész praktikus, csak a pároló részre tegyünk egy darabka konyharuhát).
Mikor elkészült, akkor átkenjünk olvasztott vajjal, majd cukorral elkevert mákkal tálaljuk.


9 gombóc lett a fenti adagból és darabonként nagyjából 10 perc gőzölés kell nekik (első körben aktívabb gőzzel, később kicsit csökkentve az intenzitást…persze ezt mindenkinek a saját tűzhelyén ki kell tapasztalnia). A gőzölést pedig a pároló edényemben adtuk elő, aminek a felső részét még kibéleltük egy darabka konyharuhával. Isteni lett, mi cukros mákkal ettük, KáeM csak magában…s annyit kifogásolt, hogy nem középen van a töltelék;) Egyébként részemről kettőt ítéltem pusztulásra, de másféllel jól laktam;)

1 megjegyzés:

  1. De szerettem mama gőzözfőttjét. A töltöttre mák került, a töltetlenre darált dió!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly