2012. március 23., péntek

Túrós mini kuglóf

Megígértem Sógornőmnek, hogy a Dédimama születésnapjára viszek egy adag mini kuglófot. Egy túrós receptet kaptam elő, ami normál méretű kuglófnak elég kedvelt a családban. Én még nem készítettem, de úgy emlékeztem rá, hogy kakaóhoz, teához való verzió, vagyis inkább szárazabb. Ma csak sütöttem/fotóztam kóstolni nem engedtem;)


Túrós mini kuglóf (8 db)
Hozzávalók:
12,5 dkg vaj
12,5 dkg túró
12,5 dkg liszt
7,5 dkg cukor
1 tojás
némi reszelt citromhéj
5g sütőpor
3 dkg mazsola
csipet só
A puha vajat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a tojást, a sót, majd kanalanként a sütőporral elkevert lisztet, legvégül a mazsolát. A formába kanalazzuk (3/4ig töltsük csak meg!), majd 200 fokon (légkeveréssel) kb. 20 perc alatt készre sütjük.

UPDATE: A kóstolás után végülis megerősödött a fenti vélemény, hogy inkább délután teához, reggeli kakaóhoz passzol, nem annyira napközben elrágcsáljuk sütemény. Sebaj, majd következőnek. Sógorom kóstolta egyébként elsőnek, ő ehetőnek minősítette…erre Sógornőm azt mondta, hogy nála ez már igazán jónak számít:P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly