2012. március 12., hétfő

Quesadilla

Annyira tetszett az Iguánában - mert azóta voltunk ám még egyszer - hogy gyorsan kellett itthon is csinálni. Na nem ez az első eset, hogy ilyesmit készítek, csak eddig bolti bolt a tortilla, de most az is itthon készült frissen. Mivel a töltelékek száma gyakorlatilag végtelen egészen biztosan máskor is előkerül majd. Még van Iguánás recept, amit jó lenne megszerezni, bár gyakorlatilag kizárt, hogy sikerüljön…mert az a guacomole, amit ott ettem, klasszisokkal jobb volt, mint a sajátom - amit mondjuk nem is bátorkodtam így nevezni. A lenti mennyiség egyébként sok lett, vagyis KáeM majdnem megbirkózott a saját adagjával, én az enyémnek csak a felét tudtam eltüntetni.

Quesadilla
Hozzávalók:
8 tortilla
kb. 10 cm házi füstölt kolbász
1 nagyobb evőkanál mascarpone
6 szem koktélparadicsom
fél fej lilahagyma 
só, bors
trappista sajt
bükkfán füstölt házi sajt

A töltelékek...
A forró száraz serpenyő aljára teszünk egy tortilla lapot, megszórjuk reszelt sajttal, meg ráadagoljuk a többi tölteléket (én most a sajtok kivételével összedolgoztam az alapanyagokat: félkarikára vágott kolbász, mascarpone, félkarikára vágott hagyma, karikára vágott paradicsom és a fűszerek), a tetejére ismét reszelt sajt kerül, erre nyomjuk rá a második tortillát. Amikor az első már megpirult, akkor ügyesen megfordítjuk és megpirongatjuk a másik felét is. Ha elég sajtot tettünk, akkor tökéletesen össze fog ragadni a két lap. Negyedekbe vágva, tejföllel, illetve csípős szósszal (Sambal Oelek) megbolondított tejföllel tálaltam.

2 megjegyzés:

  1. Biztos nagy finom lehetett, jól néz ki, imádom! :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt holnap megpróbálom. Még sosem csináltam, és kéne valami gyors mártogatós, mert nem lesz időm.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly