2011. szeptember 21., szerda

Marha curry

Még hétfőn került a kosarunkba egy adag szép sovány marhahús. Akkor még úgy gondoltam pörkölt lesz belőle, aztán indiai mellett döntöttem, mert hogy a Kohinoor-ban szoktunk enni finom marha vindaloo-t. Ehhez találtam is Fűszeres Eszternél egy tuti kis receptet, csak éppen nem volt itthon minden hozzávaló, így ezt elnapoltam. Helyette készült ez a curry, finom lett és csak azért nem nagyon finom, mert a fűszerkeverék amit használtam a veszett csípős kategória:P Még jó, hogy nem tettem bele semmi plusz csípősítést;) Mindenesetre jól fogyott hozzá az új recept alapján készült naan, és természetesen a mangólé is:)


Marha curry
50 dkg sovány marhahús (CH 3,0g)
2 dkg vaj (CH 0,1g)
1 nagyobb fej hagyma (20 dkg - CH 16,6g)
2 gerezd fokhagyma (8g - CH 2,1g)
3 paradicsom (15 dkg - CH 6,0g)
1 ek curry fűszerkeverék (CH 0,0g)
40 dkg görög joghurt (CH 20,4g)
A vajon megpirítjuk az apróra vágott hagymát, majd hozzáadjuk a húst is és azt is átpirítjuk. Rádobjuk a kockára vágott paradicsomot, a fűszer keveréket, némi sót, majd a joghurtot és lassú tűzön a hús puhulásáig főzzük. Időnként megkeverve, esetleg kevés vizet hozzáadva. Naannal vagy rizzsel tálaljuk.

A fűszerkeverék az alábbiakat tartalmazza: koriander, chili, római kömény, kurkuma, lepkeszeg levél, só, fekete bors, gyömbér, mustármag, babérlevél, lencseliszt, szegfűszeg, szerecsendió, kömény, fahéj, kardamom, szerecsendió virág, asafoetida (aszatgyanta)

CH összegző:
6 adag összesen: 48,2 gramm
1 adag köret nélkül: 8,0 gramm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly