2011. szeptember 11., vasárnap

Málnás citromos pite

Mikor megláttam Tücsök és Bogárnál annyira megtetszett, hogy kerestem az alkalmat, hogy megsüthessem. Aztán jött is a mai vendégség, mint lehetőség. Mikor végülis nekiálltam erősen elbizonytalanodtam, hogy nem kellene-e a tésztába tojás. Nem tettem, megsütöttem így. Nos messze nem lett olyan szép, mint az eredeti, s bevallom nem is nyűgözött le igazán:( 


Málnás citromos pite
A tésztához:
15 dkg vaj (CH 0,5g)
5 dkg porcukor (CH 50,0g)
10 dkg liszt (CH 76,3g)
1 citrom reszelt héja (CH 0,0g)
só (CH 0,0g)

A málnás réteghez:
15 dkg porcukor (CH 150,0g)
3 tojásfehérje (CH 0,9g)
1 tojás (CH 0,6g)
0,5 dl citromlé (CH 1,6g)
1 citrom reszelt héja (CH 0,0g)
6,5 dkg liszt (CH 49,6g)
15 dkg fagyasztott málna (CH 8,1g)
só (CH 0,0g)
1. A vajat a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a lisztet és a sót is. Összedolgozzuk. Fél órára hűtőszekrénybe tesszük. 
2. Egy 25 x 25 centis formát kibélelünk sütőpapírral (az oldalára is kerüljön belőle). Belenyomkodjuk a tésztát, majd 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt aranysárga színűre sütjük. 
3. Amíg kihűl elkészítjük a málnás részt, amihez a tojásfehérjét, a tojást, a citromlevet, és a szitán áttört málnát összekeverjük (nem kell kihabosítani). Hozzáadjuk a cukrot, a lisztet, a reszelt citromhéjat és egy csipetnyi sót. Jól összekeverjük. Ráöntjük a kihűlt tésztára és újabb 30-35 percre visszatesszük a sütőbe. 
4. Kihűtjük, felszeleteljük és porcukorral megszórva tálaljuk.

CH összegző:
16 kocka összesen: 337,6 gramm
1 kocka: 21,1 gramm

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon sajnálom, hogy Neked nem ízlett. :( Azt néztem, hogy a tiédnek a teteje nagyon megsült. Az enyém szép piros maradt. Lehet, hogy a sütőnk más és ezért... Talán nálad kevesebb ideig kellett volna sütni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly