2010. június 9., szerda

Sörös pizza

Nem rajta, benne….
Tante Fanny felkavarta a pizzás álló vizemet, mert igazából azt hittem, hogy már megtaláltam a – számomra/számunkra – tökéletes tészta receptjét. Ez végülis a régi lakásban igaz is volt, de itt valahogy ugyanaz a tészta nem ugyanúgy viselkedett…tény, hogy másfajta a sütő. Na de most nem erről van szó. Jött Tante Fanny, annyian írtak már róla, hogy ki kellett próbálnom és mivel nemrég vásárlás közben találtam ki, hogy mi is legyen a vacsora (micsoda meglepetés, hogy pénteken valami pizzaféle:P) betettem a kosárba. KáeM duzzogott egy sort, hogy ő én féle tésztámmal kérne inkább vacsorát. Otthon aztán kitekertem, megpakoltam, megsütöttem és jól megettük. KáeM tartotta magát ahhoz, hogy az enyém jobb tészta, én azért bevallom, hogy jobb volt, mint a sajátom…a megfelelő helyeken ropogós, máshol éppen puha. Megnéztem az összetevőket, nem lettem okosabb. Aztán kutattam a neten, természetesen ott sem lettem okosabb, viszont találtam több sörös pizzatészta receptet. Ez annyira érdekesen hangzott és annyira nem szeretjük a sört (az orly jellegű finomságokon kívül) hogy ki kellett próbálni. Arra mondjuk várnék tippeket, hogy a megmaradó mintegy 4,5 dl sörrel mit kéne csinálni. (Gondoltam átviszem a szomszédnak, de lehet hülyén nézne rám:P Lehet fagyasztani a sört??? - Azt hiszem a kész tésztát lehet:) Juhé, megvan a megoldás) Jaa a tészta így ebben a verzióban elkészítve pontosan olyan lett, mint Tante Fanny-é:) (Recept pl itt)



Sörös pizza tészta
Hozzávalók 30 dkg finomliszt, negyed friss élesztő, 1 tk cukor, só, 2 ek olíva olaj, 0,5 dl étolaj, 0,5 dl sör, 0,5 dl tej
Az élesztőt futtassuk fel a cukorral meglangyosított tejben. Ha felfutott, keverjük össze a liszttel, olajokkal, és sörrel. Alaposan dagasszuk ki, majd letakarva, meleg helyen kelesszük legalább 1 órán át. Ezután lisztezett deszkán sodorjuk ki, majd fektessük sütőpapírra és pakoljuk meg mindenféle földi jóval. 220 fokos sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük.

1 megjegyzés:

  1. Nálunk is Fanny nagynéni-féle pizza volt a héten valamelyik nap vacsorára - abszolúte időhiány miatt. S tényleg tök finom...

    Maradék sör: megmosod vele a virágok levelét. Vagy leöblíted vele a hajadat (a sörszag elmegy, haj csillog). Vagy sütsz vele egy őrületes finom kenyeret! Nem lesz sörszagú, sörízű - csak pihepuha, foszlós!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly