2010. június 28., hétfő

Parmezános kréker

A héten vendégjárósat játszunk. Első körben holnap érkeznek hozzánk a szomszédok vacsorára. Ennek előkészületeit tettem meg ma, hogy a melóból hazaérve ne kilencre legyen vacsora. A menü magyaros szűzérme lesz, desszertnek gumitorta, sós ropogtatnivalónak pedig végre megsütöttem Max krékerét…hát ez valami mennyei. Kóstolgattuk egy kicsit, hogy biztosan jó lesz-e holnapra.



Parmezános kréker
Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1 tk só, 1 tk cukor, fél csomag szárított élesztő, 240 ml víz, 80 ml extra szűz olíva olaj
A tetjére: só, parmezán sajt
A tészta hozzávalóiból rugalmas tésztát dagasztottam (egyre komolyabb a vágy a dagasztásra is képes konyhai robotra….na majd beszélek a Jézuskával;)). Letakarva duplájára kelesztettem, majd négy cipóba szedtem a tésztát. A cipókat egyenként enyhén lisztezett sütőpapíron nyújtottam ki jó vékonyra (1-2 mm), majd megszórtam sóval és reszelt parmezánnal amit a sodrófával kicsit belenyomkodtam. Ezután derelye vágóval kockáztam-szabdaltam, majd 180 fokos sütőben légkeveréssel 15 perc alatt ropogósra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly