2010. június 27., vasárnap

Kakaós csiga

Szinte hihetetlennek tűnik, de még soha életemben nem sütöttem. Legalábbis nem a klasszikus kelt tésztás változatot. Ma erre is sor került, miután volt a szomszédoknál vendégségbe hívni őket, s ottan éppen kakaós csigát készítettek. Rögtön begyúrtam a tésztát:)



Kakaós csiga
Hozzávalók: 40 dkg liszt, negyed kocka friss élesztő, 2 ek cukor, 1 kk só, 2,5 dl tej, 4 ek olaj
A töltelékhez: 2 ek kakaópor, 10 dkg olvasztott vaj, ízlés szerint cukor (nálam 4 púpos ek por cukor)
A tejet a cukorral meglangyosítottam, majd felfuttattam benne az élesztőt. Ezután a többi hozzávalóval tésztát gyúrtam. Letakarva hagytam duplájára kelni, közben összekevertem a töltelék hozzávalóit. Lisztezett deszkára borítottam a tésztát, kisodortam, megkentem, feltekertem, szeleteltem és vajjal kikent sütőlemezre ültettem a csigákat. Tetejüket kevés tojásfehérjével megkentem és 220 fokon légkeveréssel szelidítve 25 perc alatt készre sütöttem.
Ez alapvetően egy elég lágy tészta, de mire megsült pont tökéletes lett. Maradt pár darab, meglátjuk, hogy puha marad-e holnapra is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly