2010. június 6., vasárnap

Hagymás pogácsa

Limaránál meglátva már tudtam, hogy ez lesz a vasárnapi vacsoránk. Ütős kis darab:) Biztos előkerül még máskor is.



Hagymás pogácsa
Hozzávalók: 30 dkg liszt, 12,5 dkg margarin, 1 tk só, fél tojás (másik fele pont jó volt a tetejére), 0,5 dl tej, 12,5 dkg tejföl, pici cukor, ¼ kocka friss élesztő, 1 ek vaj, 2 kisebb fej lilahagyma
A tejet a cukorral meglangyosítottam, majd felfuttattam benne az élesztőt. A lisztet elmorzsoltam a margarinnal, hozzáadtam a sót, a felvert tojásnak a felét, a tejföl, végül az élesztőt is. Alaposan összegyúrtam, majd letakarva hagytam, hogy duplájára keljen. Ezalatt a lilahagymát apró kockára vágtam és a vajon megpároltam. A tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam, majd elkentem rajta a hagymát, meghajtogattam, és letakarva ismét kelni hagytam. Kisodortam, kiszaggattam. sütőpapíros tepsire sorjáztam, tetejét a maradék tojással megkentem és a hideg sütőbe toltam 220 fokra állítottam a sütőt és 20- 25 perc múlva ki is vettem a pirosra sült pogikat. 

2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly