2009. december 15., kedd

Sonkás sajtos batyu

Erzsi mama bukta tésztáját vettem elő és készítettem belőle töltött batyut. A sonkát apró kockára vágtam és kikevertem egy tömlős sajttal. A batyuk tetejére füstölt sajtot tettem. Ami maradt másnapra az tökéletesen finom volt még akkor is.




A tészta:
Hozzávalók: 25 dkg liszt, 12,5 dkg ráma, 1 dl tej, 2,5 dkg élesztő, cukor, 1 tojás (1/3-a marad a kenéshez!)
A tejet meglangyosítjuk hozzáadjuk a cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt. A margarint megolvasztjuk. A liszt közepében lyukat fúrunk és beletesszük a tojás 2/3-át, majd hozzáadjuk a felfutott élesztőt és elkezdjük dagasztani. Folyamatosan kis löttyintésenként adjuk hozzá a megolvasztott margarint, majd jól kidagasztjuk. Duplájára kelesztjük. Lisztezett deszkán nyújtjuk. Formázzuk és margarinnal kikent tepsibe tesszük. Letakarjuk és még 20 percet állni hagyjuk. Tojással megkenjük, sajttal megkoronázzuk. 200 fokos sütőben a sajt pirulásáig sütjük Ha ügyesek voltunk, akkor nem folyik ki a töltelék, de azért fogyasztásnál vigyázzunk, mert nagyon forró. (A kép már kihűlés után készült)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly