2009. december 24., csütörtök

Mézes - boros sertés szelet aszalt szilvával

Még mielőtt elfelejtem, gyorsan megírtam. Szóval a majorsági roston pulyka volt a kiinduló alap, de ez kicsit más lett. Már csak azért is, mert előtte cigány pecsenye készült, sertés tarjából és maradt a húsból pont négy szelet, hát bepácoltam.





Mézes-boros sertés szelet aszalt szilvával
A páchoz összekevertem némi fél száraz fehér bort, egy evőkanál mézzel, csipet gyömbérrel, sóval és természetesen frissen őrölt színes borssal. Másfél napot pihentek a hússzeletek a hűtőben ebben a pácban. Aztán olívaolajat hevítettem egy serpenyőben és a hússzeleteket hirtelen körbe sütöttem. Ezután ráöntöttem a pácot és lefedve puhára pároltam. Mikor megpuhultak kivettek őket és a visszamaradt szószt összerotyogtattam az aszalt szilvával, végül a hússzeleteket is visszatettem egy rövid időre. Párolt jázminrizzsel tálaltam.

Természetesen csirkéből/pulykából is el lehet készíteni, akkor sokkal gyorsabban meg van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly