2009. december 24., csütörtök

Ropogós sajtos rúd

Bodza blogján találtam a receptet. Szilveszterre akartam megcsinálni, de ma mikor az anyukám felhívott, hogy boldog névnapot kívánjon, akkor megkérdezte, hogy holnapi látogatásunkkor számíthat-e a segítségemre, mert hát kicsit megcsúszott (ahogy szokott:P). Mondtam, hogy persze, s át is vállaltam gyorsan a sós süteményt. Anyu sajtos tallért akart sütni, de az én tallér sütőm még a régi lakásban van, meg ki is akartam próbálni ezt a receptet. Nagyon finom lett. Bár próbálom lefogni magunkat, hogy holnapra is maradjon:)





Ropogós sajtos rúd
Hozzávalók: 25 dkg liszt, fél tk. sütőpor, 1,5 tk. só, 7 dkg margarin, 6 dkg (kacsa)zsír, 10 dkg reszelt sajt, 10 dkg tejföl, 1 tojás, szezámmag
A lisztet elmorzsolom a margarinnal és a zsírral, majd hozzáadom a többi hozzávalót is (a tojásnak csak a sárgáját) és összegyúrom. Ezután folpackba csomagolva betettem a hűtőbe, amíg elkészítettem a vacsorát. Ezután lisztezett felületen kisodortam, felvert tojásfehérjével megkentem, szezámmaggal megszórtam, majd derelyevágóval felcsíkoztam. 200 fokos sütőben 20 perc alatt pirosra sütöttem.

S hát ezzel el is árultam, hogy holnap a szüleimnél vendégeskedünk. Holnapután pedig anyósomnál…szóval a konyhám pihenhet picit. 

2 megjegyzés:

  1. Szia Vica :) Örülök, hogy bevált a recept, és ha hiszed, ha nem, itt is alig lehetett visszafogni a családot. Karácsonyra eszelős mennyiséget csináltam, és 26-án még csomagoltam belőle, de alig maradt itthon valami. Az is elkopott vasárnap reggel mind egy szálig :))) nem tartott sokáig. Roppant hálás kis süti, abszolút slágerlistás.
    További sok sikert a konyhádban :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly