2009. december 22., kedd

Elise lebkuchen

A süteményt egy kolleganőm hozta be még év elején ünnepek után. Aztán elmesélte, hogy egy német rokonuktól kapták ajándékba a recepttel együtt. A recept németül volt, s mivel ők nem beszélik a nyelvet hát lefordítottam nekik. Persze nem pontosan az eredeti recept szerint sütöttem meg, igazítottam a saját fellelhető hozzávalóimhoz. Tegnap este készült és ma reggel tettem ki a céges karácsonyfa alá…hát már nem sok van belőle és jó páran elkérték a receptet. Azért nem bánom, hogy fogy, mert holnapra is készülök egy kis sütivel:)




Elise lebkuchen

Hozzávalók: 4 tojás,18 dkg porcukor, 1 késhegynyi őrölt szegfűszeg, 1 evőkanál őrölt fahéj, 1 csipet só, 25 dkg darált mandula, 10 dkg kandírozott citromhéj, 10 dkg kandírozott narancshéj,
A tojásokat porcukorral egy tálban habosra keverjük. A fűszereket, a mandulát, hozzákeverjük, végül a finomra aprított kandírozott citrom és narancshéjat (én a késes robottal aprítottam össze) is hozzáadjuk. A tésztát két teáskanál segítségével kb. 1 cm magasan a margarinnal lekent sütőlemezre halmozzuk, úgy, hogy kb. ½ cm-es rész üresen maradjon. Előmelegített sütőben a középső részre toljuk. 200 fokon 25 perc alatt megsütjük. Ebből a mennyiségből kb. 45 db sütemény lesz…ez kényelmesen két nagy tepsiben fér el.

Kerülhet rá csokimáz is: 20 dkg porcukor, 3,5 dkg kakaó, 3 dkg vaj, 5 evőkanál forró víz
A mázhoz az átszitált porcukrot és kakaót egy tálba tesszük. A vajat megolvasztjuk. Először a vajat keverjük a cukros kakaóhoz, majd utána a vizet. A félig kihűlt süteményeket bevonjuk vele, majd hagyjuk megszáradni. Jól záródó dobozban tároljuk.

3 megjegyzés:

  1. Vica,
    tényleg egy rugó:))
    Ugye, milyen finom???

    VálaszTörlés
  2. Vica,
    tényleg egy rugó:))
    Ugye, milyen finom???

    VálaszTörlés
  3. Hát igen:) Nagy sikere volt, délutánra egy szem sem maradt:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly