2012. december 2., vasárnap

Pain paillasse…

avagy a svájci gyökérkenyér. Sokan megsütötték már előttem. Nem vettem át konkrétan senki receptjét, olvastam, blogokat, recepteket, csomagolást, keresgéltem tovább….főként svájci oldalakon…hátha közelebb van az információ;) Az alábbi verziót állt össze nálam, az olvasási élmények, meg az itthon rendelkezésre álló alapanyagok alapján. Egészen jól sikerült eltalálni az eredeti méreg drága, de nagyon finom verziót, bár abban valószínűleg kevesebb az árpaliszt arányaiban. Nem mondom, hogy ez lesz a mindennapi kenyerünk, mert az egy kicsit gyorsabb verzió, de azért időnként biztos előkerül.


Pain paillasse
Hozzávalók:
40 dkg kenyérliszt (CH 288,0g)
10 dkg árpaliszt (CH 69,0g)
4 dl langyos víz (CH 0,0g)
0,5 dkg szárított élesztő (CH 0,0g)
1,5 dkg só (CH 0,0g)
0,5 dkg barnacukor (CH 4,9g)
A hozzávalókat a dagasztógéppel összekevertettem, majd egy éjszakán át (konkrétan 15 órán át 17:00-8:00 között) letakarva pihenni…pontosabban dolgozni hagytam. Ezután bőségesen lisztezett felületre öntöttem, és két részre osztottam. Egyenként téglalap alakúra húzkodtam, majd feltekertem és a kész rudat háromszor-négyszer megcsavartam. Sűtőpapírral bélelt tepsire raktam, és hagytam még egy fél órát kelni, majd a 200 fokra előmelegített gőzös sütőbe toltam és nagyjából 30 perc alatt készre sütöttem. (Kicsit több kelesztés nem ártott volna neki a formázás után és sülhetett volna pirosabbra is, de már nem bírtuk kivárni;))

CH összegző:
2 kenyérke összesen: 361,9 gramm szénhidrátot tartalmaz. Nálam 40 pici szelet jött ki (Kb. 9,0 gramm/szelet), vagy ha úgy tetszik, akkor 8 szendvicsnek való méretű darabra (45,2 gramm/darab) lehetett vágni a 2 kenyérkét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly