2012. december 18., kedd

Fahéjas márvány sütemény

Vendégségbe készültünk, s ezt nem bírtam ki sütés nélkül. Gondoltam legyen kicsit karácsonyi - mert nekem a fahéj az karácsonyi (na nem mintha az év többi napján nem szeretném;)). Remekül sikerült. Levert minden eddigi változatot (a nagynéniét és a bonyolultat is), lévén baromi gyorsan elkészül és másnapra is tökéletes állagú. Értem ezalatt, hogy pont annyira morzsálódik, mint amennyire ezt ez ilyen jellegű sütitől elvárjuk…mert szeretem a morzsákat felcsipegetni a kávé mellé:D


Fahéjas márvány sütemény
10 dkg olvasztott vaj (CH 0,4g)
15 dkg porcukor (CH 150,0g)
2 tojás (CH 1,2g)
25 dkg natúr görög joghurt (CH 12,8g)
0,5 dl tej (CH 2,3g)
30 dkg liszt (CH 216,0g)
1 cs. sütőpor (CH 0,0g)
1 tk fahéj (CH 0,0g)
A fahéj kivételével a hozzávalókat kézi habverővel összedolgozzuk. A vajazott lisztezett formába kanalazzuk a massza 2/3-át. A maradékot elkeverjük a fahéjjal, majd rákanalazzuk a másik részre. Ezután 200 fokon készre sütjük (nálam kb. 45 perc volt), tűpróbával ellenőrizzük. 

CH összegző:
18 vastagabb szelet összesen 382,7, így egy szelet 21,3 gramm szénhidráttal dobja meg a napi bevitelt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly