2012. december 26., szerda

Kivi torta

Már éppen elsumákoltam volna a krémes desszertet, amikor megkaptam Anyósomtól az ajándékomat. A szépséges egyedi szélcsengő mellé ugyanis kaptam egy oly régóta vágyott tortaállványt is. Hát nem volt kecmec már nyomattam is BB-vel a piskótát:) Jól sikerült, sőt nagyon jól, báááááár én még életemben ilyen szar minőségű kivit nem ettem. De más gyümölccsel szerintem később is előkerül a krém, mert egyszerű, könnyed és finom.


Kivi torta
Hozzávalók - piskóta:
3 tojás (CH 1,8g)
3 ek xilit (6 dkg -CH 60g)
3 ek liszt (6 dkg - CH 45,8g)
2 ek víz (CH 0,0g)
1 ek kakaópor (1 dkg - 1,0g)
A tojásfehérjét a xilittel kemény habbá verjük. Ezután egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját, és addig keverjük míg ki nem világosodik. Ekkor jön a két kanál víz, majd alacsonyabb fokozatra kapcsolva a robotgépet a liszttel elkevert kakaópor. Sütőpapírral bélelt (vagy zsírozott-lisztezett) formába öntjük, alaposan megrázogatjuk. 180 fokon légkeveréses sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük - a tűpróba határozottan előnyös;)

Hozzávalók - krém:
25 dkg tejföl (CH 9,5g)
1,5 dl HULALA (CH 19,5)
1 kk citromlé (CH 0,0g)
+ 4 db kivi (20 dkg - CH 22,6g)
A tejszínt kemény habbá verjük, majd hozzáadjuk a tejfölt és a citromlét. A kihűlt ketté vágott piskótába töltjük az 1/3-át, kirakjuk kivi szeletekkel, majd kenünk rá krémet. Rátesszük a piskótát és jön a maradék krém, végül ismét kivi. Hűtőben tartjuk fogyasztásig. (Persze a tetejére mehet egy adag színtelen tortazselé, de nálam nem volt itthon, így ez elmaradt.)

CH összegző:
8 szelet összesen 160,2 gramm, így egy szelet 20,0 gramm szénhidrátot tartalmaz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly