2012. december 16., vasárnap

Citromos álom - Kulka János

Anyukám látogatásának örömére olyan történt, ami szerintem nagyjából fél éve nem…bekapcsoltuk a tv-t, mármint klasszik tv-üzemmódban. Nos hát fogalmam sincs mit néztünk, mert nem érdekel, de a fülemben megakadtak a Kulka János, meg a citromos álom szavak. A receptet nem jegyeztem meg, talán nem is hangzott el a műsorban - tényleg nem figyeltem annyira. Sebaj, google a barátom (általában ugye), így hát a karácsonyi sütögetés mellett, hétvégén nosza ki is próbáltam egy kis adagban ezt a csodát, mert csoda ez, csodafinom és gyors és húúú, meg haaa, meg minden és lehet, hogy a karácsonyra tervezett desszertet is simán becserélem erre, mert…mert csak:D Lentebb az eredeti recepttel számoltam. 



Citromos álom
450 gramm tejföl (egy nagy doboz - CH 17,1g)
5 dl növényi tejszín (én Hulalát használtam - CH 65,0g)
2 citrom reszelt héja (CH 0,0g)
2 citrom leve (1 dl - CH 3,1g)
40 dkg babapiskóta (CH 317,2g)
(12 ek cukor - na én ezt kihagytam az édesített Hulala és a cukros babapiskóta már éppen elég édessé tették így is számunkra)
A krémhez verjük fel a tejszínt, keverjük hozzá a tejfölt, a citromlevet, a citromhéjat (és a cukrot). Egy nagyobb tál aljára fektessünk egy sor babapiskütát, erre kenjünk egy réteg krémet, majd folytassuk a rétegezést. A tetejére bőségesen kenjünk a krémből, majd ízlés szerint locsoljuk meg grépfrút-vagy narancssziruppal. (Nálam ez a mozzanat is kimaradt, a recept házi sárgabaracklekvárt is ajánl hozzá, az sem hiányzott, de egyszer majd biztos kipróbáljuk úgy is.)

CH összegző: 
8 adag összesen 402,4, így egy adag 50,3 gramm szénhidrátot tartalmaz. Bár én kicsit soknak éreztem a babapiskótát, legközelebb szerintem kevesebbet teszek, hovatovább a cukormentes verziót;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly