2009. október 9., péntek

Hajtovány

Limara receptje, részemről még a nlc-n mentettem le tőle, természetesen a blogján is megtalálható. Én ezen recept alapján ismertem meg, ha ismeretségnek nevezhető, hogy mindenki ódákat zengett a kedves fiatal asszonyról, akitől a recept származik. Azóta már személyesen is találkozunk:) 

Teljesen érdekes, hogy már több éve meg van a recept mégis most sütöttem meg először…hát ez hiba volt, nagyon finom, innentől biztos gyakoribb vendég lesz nálunk.



Hajtovány/Limara
Hozzávalók: 25 dkg liszt, 1,5 dl tej, fél tojás sárgája, 0,25 dl olaj (egy kanálnyit, annyinak minősítettem), 1 tk só, csipet cukor, negyed friss élesztő
Krém: 5 dkg margarin, 1 kk só, a maradék tojásnak a fele (felverve), 5-7 dkg sajt (nálam mindig több)
A tetejére: egyszer tojásunk legvége, reszelt sajt
A tésztát megdagasztottam, duplájára kelesztettem. Lisztezett deszkára borítottam és vékonyra nyújtottam. Ezután megkentem a margarinos krémmel (nem kell folyós legyen a margarin, éppen csak kenhető), feltekertem és trapézokra szeleteltem /  \ /  \ /  \ /  \/  \ /  \. Kikent tepsire fektettem és hagytam egy fél órát kelni, megkentem, reszelt sajttal megszórtam. Ezután 180 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.
Tekintettel arra, hogy frissen az igazi, így kettőnknek a fenti kicsiny adag bőven elég volt, természetesen vendégvárásra, legkevesebbként fél adagot készítenék…sőt fogok készíteni. A formázást pedig még gyakorolhatom, hogy olyan szépek legyenek, mint Limaránál;)


Update:
Azóta készült már paprikás változatban is, ami nem sokban más, éppen csak annyival, hogy a krémbe a só helyett Piros Arany kerül.



2 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon szépek lettek, jól esne most a kávém mellé! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, ez tőled, igazán nagy dícséret:) Szívesen küldök a kávé mellé, bár attól tartok már csak a holnapihoz érne oda;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly