2009. október 10., szombat

Tiramisu torta féleség

Vendégségbe készült, így hát nem akartam a kanalazós verziót. Lógtam a vendéglátónak egy tortával még a születésnapjáról, amire sajnos nem tudtunk elmenni. Mivel tudom, hogy nagy tiramisu rajongók, hát valami ilyesmit képzeltem. Az alábbi lett belőle mindenki teljes megelégedettségére. Egyébként alább megmutatom a menüt (tárkonyos raguleves, vegyes zöldséges római tálban (na jó jénaiban) sült csirkemellkockák) is, amivel ő várt:) S hát itt is köszönjük a meghívást, a kedves vendéglátást és a finomságokat.



Tiramisu torta
Kakaós-kávés piskóta alap /17 cm forma/: 2 tojás, 2 evőkanál porcukor, 3 evőkanál liszt, 1 teáskanál kakaó, 2 evőkanál rum, 1 teáskanál nescafé, csipet sütőpor
A rumban feloldjuk a nescafét. A tojást a cukorral habosra keverjük, majd óvatos mozdulattal hozzákeverjük a kakaóval és sütőporral elkevert lisztet, végül a rumos kávét. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük és előmelegített sütőben 10-15 perc alatt készre sütjük. (200 fok légkeverésen 12 percet sült, majd lekapcsoltam a sütőt és együtt hűltek ki)

Amikor kihűlt az alap leszedjük a sütőpapírt és a piskótát vissza tesszük a formába. S elkészítjük a krémet.

Krém hozzávalói: 25 dkg mascarpone, 2 dl HULALA tejszín, 2 evőkanál porcukor, 1 evőkanál vaníliakivonat, 1 teáskanál zselatin, 3 evőkanál forró víz
A zselatint a forró vízben feloldjuk, majd állni hagyjuk, amíg a krémet felverjük. A tejszínt kemény habbá verjük a cukorral és a vaníliakivonattal, majd hozzá adjuk a mascarponét is, végül a zselatint. A tortalapra simítjuk, majd tetejét megszórjuk kakaóval és egy éjszakára hűtőben pihentetjük.

Nekem cukrozott HULALÁM volt (vagyis ehhez azt használtam), így elég volt a cukor, de ízlés kérdése. A zselatint pedig csak biztos, ami tuti alapon tettem bele.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly