2009. szeptember 10., csütörtök

Szalámis calzone

Hát igen, még mindig pizza láz:) Nem nagyon tartom valószínűnek, hogy elmúlik valaha. Most egy calzone készült, ami nagyon finom lett.



Szalámis calzone
Alap pizza tészta: 25 dkg liszt, fél csomag szárított élesztő, só, 1 evőkanál tejföl, 1 dl víz → A megdagasztott tésztát letakarva kb. fél órát hagyom állni.
Ezután lisztezett felületen átgyúrtam, majd négy darabra vágtam. Mindegyiket kör alakúra sodortam és megkentem paradicsomos szósszal (sűrített paradicsom (anyukám féle), só, bors, fokhagyma és oreganó), erre jöttek a szalámi szeletek, erre néhány szelet hagyma, végül füstölt mozzarella szeletek. Összehajtottam a széleket jól összedolgoztam. Olívaolajjal kikent tepsibe tettem és tetejére sajt csíkokból csillagdíszt csináltam (nagyon pihent voltam:P), majd 200 fokra előmelegített sütőben a sajt pirulásáig sütöttem. Természetesen a csillag alak kevéssé volt kivehető sütés után, de ez az ízén nem rontott.


6 megjegyzés:

  1. Húha, nyami!

    Pont ilyen "nyújtódeszkám" van :-)

    VálaszTörlés
  2. A kis lakások sztárja...még anyu vette nagyon nagyon régen és nem is használtuk sokáig, de én nagyon megszerettem...mondjuk a hozzátartozó "sodrófát" azóta sem kedveltem meg.

    VálaszTörlés
  3. Akkor ebből is kérek szépen, ha lehet:))
    Off: nekem is ilyen Tupperesem van, de néha nem akar letapani rendesen, akkor szenvedek...De azért szeretem:)

    VálaszTörlés
  4. Trinity! Hát sajnos már elfogyott, de szólj mikor jössz és sütök neked (nektek). A tupperes nekem sem mindig tapad, akkor vagy nehezéket használok, vagy kicsit benedvesítem az alját;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly