2009. szeptember 30., szerda

Joghurtos zsömle

Az alaprecept Beától származik, itt-ott változott a fellelt hozzávalók fényében. A formázás Yasmine-tól…hát nem lettek olyan szépek, mint az övéi, de elsőre annyira nem rossz. Ízre tökéletes, egy tömör, nem felfújt fajta zsömle, remekül passzolt a lecsóhoz és ma reggelire is nagyon finom volt:)



Joghurtos zsömle
Hozzávalók: 1 dl olaj (nálam olíva, mert nem volt otthon napraforgó), 25 dkg natúr joghurt + 1 nagy ek tejföl, 1 tojás, 1 tk só, 45 dkg kenyérliszt, 2,5 dkg friss élesztő, 1 tk barna cukor, 10 dkg zabpehely, fél dl víz
A hozzávalókat alaposak összegyúrtam, megdagasztottam. Majd hagytam megkelni. Lisztezett deszkára borítottam, 8 darabra szedtem. Mindegyikből császárzsemlét tekergettem. Majd kikent sütőlemezre ültettem őket. Letakarva hagytam kelni őket, felvert tojással megkentem. Amíg kelt a sütőt előmelegítettem 180 fokra, és mielőtt betettem a zsömléket, alaposan bespricceltem vízzel. 20-25 perc alatt sültek készre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly