2013. május 23., csütörtök

Mozizós - kétszer

Úgy látszik ilyen napon van, hogy milyen is pontosan, hát Keira Knightley-s, meg romantikus, meg megcsalós….nem morfondíroznék rajta, hogy miért pont ezt a két filmet néztem meg ma, a sok várakozó közül. Bevallom nem tudtam, hogy mind a kettőben a hölgy játszik, az Anna Karenináról nagy vonalakban tudtam, hogy miről szól (bár - szégyen ide vagy oda - a könyvet nem olvastam), a Tegnap éjjelről semmit nem tudtam és még arra sem emlékszem miért került fel a "megnéznilistára"


Az Anna Karenina eléggé megosztotta a kritikusokat, meg a nézőket is, amennyire most utánakutattam. Hát engem is megosztott. Egyrészt tetszett, mert baromi jónak éreztem a színész-választást, meg a játékot (a magyar-hangokat nem mindenhol, bár mókás, hogy Stohl Buci nélkül nincs szinkron:P). De bevallom a megvalósítás azért nem volt zökkenőmentes érzésem szerint, az eleje nagyon vonatott és sok helyen be is kever a történetbe a szuperfura díszlet..vagy "színpadkép" vagy nem tudom minek nevezzem. A jelmezek viszont pazarok voltak, teljesen egyértek a díjakkal :) 


A Tegnap éjjel meg olyan szempontból volt érdekes, hogy elméletileg elég rövid időtávot dolgoz fel, mégis iszonyat mennyiségű mondanivalót és eseményt sűrítettek bele. Ez néhol tetszett, néhol nem. Az mindenképpen érdekes, ahogyan feldolgozza az érzelmi/fizikai megcsalás mibenlétét. Mert persze ez a dolog is mindenkinek mást jelent. A vége nem tetszett, vagyis nem éreztem, hogy tényleg lezártuk volna a történetet, valahogy vártam a katarzist:P 

Mindenesetre alapvetően egyik filmről sem éreztem, hogy a gyakran nézegetős kategória lenne, persze ennek bizonyára oka, hogy nem könnyed limonádé egyik sem. Viszont az eddig is kedvelt Keira Knightley ismét bizonyított, nagyon tetszik, hogy ilyen sokféle szerepet tud jól játszani, legalábbis szerintem. De hát ilyen ez a filmnézés/olvasás: szubjektív:P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly