2010. augusztus 17., kedd

Tatár beefsteak

Nincs hosszú-hosszú időre visszanyúló kellemes kapcsolatunk…a tatár beefsteaknek és nekem. Hacsak nem a Magyar Vándor című film;) Életemben először a győri hajóétteremben ettem…nem volt tökéletes, legalábbis nem a mi ízlésünknek, mint azt már akkor leírtam. 


Viszont csak mostanra jutottam el, hogy itthon is elkészítsem. KáeM anyukájától kértem el a nagymama receptjét, elolvastam jópárat a neten és megalkottam a sajátunkat:) Mert ez is tipikusan az az étel, amit mindenkinek a saját ízlésére kell formálni.


 Tatár beefsteak
1. lépés: 40 dkg nagyon finomra (vagyis kétszer) darált marha bélszín, 3 tk mustár, 1 tk frissen őrölt bors, 1 csipet őrölt babérlevél, bő fél dl étolaj alaposan összekeverve (kézzel;)) megy a hűtőbe érni. (Én tegnap este kevertem be és ma este ettük).
2. lépés: Mivel kettőnknek iszonyatosan soknak tűnt ez a mennyiség, hát fogtam a pácolt húst felét és áttettem a fagyasztóba…később még jó lesz alapon…erről majd beszámolok, ha teszteltem.
3. lépés: 1 kisebb fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, frissen őrölt színes bors – a késes robottal összedolgoztatva a hússal.
4. lépés: maga a tálalás, pogácsát formáztam a húsból, a közepében egy mélyedéssel, ahová beleültettem egy tojássárgáját. Körbe raktam mindenféle zöldségekkel (saláta, paradicsom, lilahagyma, uborka), illetve vaj kockákkal. Majd pirítós kenyérrel tálaltam. Természetesen fotózás után összekevertük a tojással és úgy ettük. Én inkább a fotó kedvéért nem kevertem össze előre;)


A fenti arányokkal a saját ízlésünkre sikerült majdnem tökéleteset alkotni (kicsit még lehetne erőteljesebben fűszerezni), természetesen ez nem jelenti azt, hogy másnak is így ízlene. Nagyon nem egységesek a receptek, amiket találtam;) Sok helyen nem is érlelik össze a húst, csak frissen keverik…én szeretem azért ha az ízeknek van egy kis idejük egymással ismerkedni. Maradt holnapra is, így most már teljesen bekeverve érlelődhet még egy éjszakát;)

3 megjegyzés:

  1. Hát ezt a páromnak inkább nem mutatom meg... :D
    Nem hagyna élni!
    Gyönyörű.

    VálaszTörlés
  2. Pedig gyorsabban megvan, mint gondoltam:D

    VálaszTörlés
  3. Csodálatos, férjem nagy-nagy kedvence. Nálunk após készíti

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly