2010. augusztus 14., szombat

Más tollával: Sajtos bagett

Konkrétan Limara az akinek a tollával most ékeskedem. Reggel viszonylag korán felébredtem...naja a vidéki lét;) S ha már így alakult, hát gyorsan begyúrattam a géppel a tésztát. Aztán netezgettem, majd KáeM-et is felébresztette a 7.20kor érkező kavicsos kocsi, így nekiálltam formázni:) Mennyei lett tökéletes, minden szempontból.


Sajtos bagett
Hozzávalók: 50 dkg BL 80 liszt, 2 ek. burg. pehely, 1,5 tk. só, 0,5 dl olaj, 2 dl tej, 1,5 dl víz, csipet cukor, 2 dkg élesztő
A hozzávalókat Bosch barátom összedagasztotta. Ezután letarva hagytam duplájára kelni. Elég meleg van, így 45 perc elég volt neki. Ezután lisztezett felületre borítottam a tésztát és 8 darabra szedtem (próbáltam egyformára, ez azért nem sikerült maradéktalanul, mint ez a képen is látszik). Összegömbölygettem (csak úgy rusztikusra a deszkán, nem túl pontosan) a darabokat és hagytam 10 percet állni. Ezután keskeny, hosszú csíkot nyújtottam belőlük, majd hosszában félbehajtottam végül feltekertem őket. (többször használatos) sütőpapírral bélelt tepsire fektettem őket és 30 perc alatt ismét duplájára kelesztettem. Ezután reszelt sajttal megkoronáztam, vízzel alaposan bespricceltem és a 200 fokra (alsó felső sütés, nincs légkeverés) előmelegített sütő aljába dobtam 4 db jégkockát (hogy kellően gőzös legyen...Köszi a tippet Limara!), majd betoltam a bagetteket is. Nálam kereken 30 perc alatt érték el a kívánt színt.
Én vajjal és a balkonon termett paradicsommal ettem. KáeM nutellával, konkrétan úgy fogalmazott: “Nincs is finomabb a nutellás sajtnál”.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly