2010. augusztus 9., hétfő

Hortobágyi csirkeragu nokedlivel

Valamelyik nagyobb élelmiszer üzletlánc óriás plakátján láttam meg Horváth Rozi hortobágyi pulykaragu fűszerkeverékét. Felkeltette az érdeklődésemet, ezért nosza meg is néztem az összetevőket.  Aztán jól megcsináltam otthon a saját átdolgozásomban. Nagyon finom lett.



Hortobágyi csirkeragu
Hozzávalók: 1 csirkemell, 1 szelet házi füstölt szalonna, kevés olaj,  1 fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, só, fűszerpaprika, chilipor, frissen őrölt színes bors,  oregano, rozmaring, 2 ek tejföl, 1 ek keményítő
A megtisztított hagymákat a késes robottal pépesre vágjuk. A csirkét összekockázzuk. A szalonnát is apró kockára vágjuk. Majd a szalonnát kevés olajat aláöntve megpirítjuk. Rádobjuk a hagymákat, kicsit átforgajuk, majd megszórjuk a fűszerekkel és rádobjuk a húst. Fehéredésig pirítjuk, ezután felöntjük vízzel és fedő alatt puhára főzzük. A keményítőt simára keverjük a tejföllel, majd kevés lét hozzáadva megfelelő hőmérsékletre hozzuk, ezután a húshoz adjuk és besűrítjük, kiforraljuk. Én friss házi tojásból készült nokedlivel és csemege uborkával (a kovászos nem készült még el) tálaltam.

Rozika a zacskón egyébként nem pontos a leírással, mert nem mindent használ fel, amiket a hozzávalókban említ. Ő rizzsel és vegyes salátával ajánlja. Próbáltam képet találni, de nem jártam sikerrel.

2 megjegyzés:

  1. Ezt felveszem sürgősségire. :D
    Vica, ez gyönyörű! Imádom!

    VálaszTörlés
  2. Bianka! Köszönöm szépen:)

    Rain! Nagyon finom is volt. A fotóra meg kivételesen tényleg nagyon büszke vagyok...ilyenkor, mik van egy ilyen jobban sikerült gondolom, hogy talán egyszer magtanulok rendesen fotózni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly