2013. augusztus 18., vasárnap

Gong bao csirke

Kínai napot tartottunk - Wang mester hiján - házi verzióban, gondoltam a szokásos kínálatot kicsit kibővítem és elkészítem itthon is az egyik nagy kedvencet. A receptet azért Wangnál lestem ki, nem lett rossz, még hasonlított is az eredetire, bár nem teljesen az, eleve mondjuk szerintem nem is szokott benne lenni uborka, meg van benne még más fűszer is a linken említetteken túl, de azért nekem tetszett :) 

Gong bao csirke
Hozzávalók:
1 gerezd fokhagyma (0,5 dkg - CH 1,3g)
1 kis fej hagyma (5 dkg - CH 4,2g) 
Napraforgóolaj (CH 0,0g) 
25 dkg csirkemell (CH 1,0g) 
2 dkg keményítő (részben a "pácoláshoz", részben a sűrítéshez - CH 17,1g) 
5 dkg uborka (CH 0,9g) 
Pár csepp rizsecet 
1 ek szójaszósz 
Só 
Cukor 
Víz 
1 tk Erős Pista 
3 dkg földimogyoró (CH 2,7g) 
Rizskivonat (más néven kínai só) 
Előkészítés: 
A csirkemellet kockára vágjuk és összeforgatjuk némi keményítővel (esetleg vízzel is - iszapos állagúnak kell lennie, de ügyelni kell arra, hogy se ne maradjon száraz, se ne legyen túl nedves, nem lehet víz/ folyadék leülepedés az edény alján!). 5-10 percet állni hagyjuk. Az uborkát és hagymát a csirkemellel azonos méretű kockára vágjuk, a fokhagymát felszeleteljük. Készítünk egy adag vízben oldott keményítőt is (mivel én mindig több kínait főzök egyszerre ez nálam elég nagy adag, de ehhez a fogáshoz elég 1 kanálnyi két kanál vízben elkeverve) 
Elkészítés: 
A wokban kevés olajat hevítünk, majd kifehérítjük rajta a csirkemellkockákat. Ezután hozzáadjuk a szójaszószt, a fokhagymát, erős pistát, majd a sót, cukrot (ízlés szerint) és a rizsecetet (esetleg kevés vizet). Ezután jön az uborka és a hagyma, majd a kínai só (csak egy csipet), végül a mogyoró. Összeforgatjuk, hozzáadjuk a keményítőt összeforraljuk és már tálalhatjuk is. 


CH összegző:
4 adag összesen (nyilván nem mérvadó, mert sokfélét eszünk ilyenkor): 27,2g
1 adag: 6,8g 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly