2012. július 31., kedd

1 éves oroszlán

Régen már láttam Szemikénél, de akkor nem mentettem, aztán most pont jókor dobta fel facebookra, tökéletesnek gondoltam Zsebi első születésnapjára, bár nem krémes és nem lehet trancsírozni, de az már megvolt Győrben, lesz kicsit szombaton is (tiramisut kért anyukám) és még lesz Zaziékkal is biztosan;) Ez viszont igazi emlék, legalábbis szerintem. Remekül sikerült és a nem kicsit fáradt és az oltásoktól viseltes ünnepeltnek is nagyon tetszett:) 

Hogy biztos legyen a siker, nem a saját bevált kalács receptet vettem elő, hanem Szemiét. Ebből adagból az oroszlán mellett még nekünk is lett egy méretes és kicsit sem szép aszalt cseresznyés fonott kalács (nem kicsit kelt túl szegényem). Az íze mindenesetre remek. 




Kalács
Hozzávalók:
16 dkg rétesliszt
50 dkg simaliszt 
3 dl langyos tej
1 egész tojás
6 dkg olvasztott vaj
1 evőkanál olaj
10 dkg kristálycukor
2 vaníliás cukor
4 dkg élesztő
csipetnyi só szerint
A hozzávalókat alaposan összedagasztottam, majd másfél órát hagytam kelni. (Ekkorra lényegében kimászott a tálból). Ezután megformáztam az oroszlánt, majd a maradék tésztából a kalácsot. Felvert tojással megkentem és 175 fokos gőzös sütőben sütöttem készre mindent.

11 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz lett! :)
    Boldog szülinapot az ünnepeltnek, igazán örülök, hogy ízlett neki! :)

    VálaszTörlés
  2. Tündéri a baba ^^
    meg az oroszlán is persze, de az a harapós kép...mindent visz :)

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Tőled extra dicséret ez, hiszen mindig olyan csodákat készítesz:)

      Törlés
  4. Isten éltesse a kis oroszlánodat! Nagyon kreatív anyuka vagy! :-)

    VálaszTörlés
  5. Boldog 1. Szülcsinapcsit Neki! Ééés gratu az egész családnak! Örülök Nektek!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen;) Ha jól látom nálatok még mindig titkolózik a kicsike;)

      Törlés
  6. Remélem most szerdán már nem lesz olyan szégyenlős! Már nagyon kiváncsiak vagyunk! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly