2009. november 1., vasárnap

VKF XXIX./1. - Fürjtojással töltött csirkehúsos golyócskák

Amikor megláttam Max kiírását tudtam, hogy a főételemben a fürjtojás valamilyen formában szerepet fog kapni és ha golyó, akkor fasírt, de nem akartam csak úgy simán.. Az egyszerű tojással töltött fasírtot elvetettem, kicsit csavartam rajta:)




Fürjtojással töltött csirkehúsos golyócskák
Hozzávalók: 15 db fürjtojás, 1 zsemle (vagy 2 kis szelet kenyér), 1 dl tej, 1 db csirkemellfilé 1 tojás, 1 csipet kurkuma, só és bors ízlés szerint, liszt a panírozáshoz, olaj a sütéshez, Elkészítés: A fürjtojásokat keményre főzzük (figyelem kevesebb idő kell nekik, mint a tyúktojásoknak, én a forrástól számítva 6 percet főztem). A csirkemell filét kockára vágjuk és sós vízben puhára főzzük, ezután a késes robotgéppel finomra daráljuk. A zsemlét a tejben megáztatjuk, majd kicsavarjuk és összedolgozzuk a csirkemellel, a tojással és a fűszerekkel. Minden fürjtojás köré golyót formázunk a masszából, majd lisztben megforgatjuk és forró olajban kisütjük. Én balzsamecetes krumpli salátával tálaltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly