2009. november 7., szombat

Töltött zsömle

Pénteken KáeMnek a Szekszárdon volt dolga, hát arra jutottam, hogy ez és a szűnni nem akaró náthám elég ok arra, hogy meglátogassam a szüleimet. A nem titkolt célom az volt, hogy anyukám majd kézrátétellel meggyógyít, hiszen az anyukáknak van egy ilyen képessége. Ha már ott voltam, hát segítettem a főzésben:) Krumplilevest készítettünk és töltött zsömlét. Vacsorára haza is hoztam belőle:)




Töltött zsömle
Hozzávalók: 6 zsömle, 25 dkg túró, 1 tojás, 1 csomag vaníliás cukor, cukor, tej, mazsola, kevés margarin
A zsemléknek levágjuk a tetejét és kivájjuk a belsejét. A tejet cukorral meglangyosítjuk, majd a kivájt zsemlebélre öntünk pár kanállal, nem szabad tocsognia, csak éppen megpuhuljon. Ezután hozzá keverjük a túrót, a vaníliás cukrot, a tojást, ízlés szerint cukrot és a mazsolát. Egy megfelelő méretű tepsit kikenünk margarinnal, majd a zsemlék alját megmártjuk a cukor tejben (vigyázat nem szabad eláztatni, de azért át kell járnia a tejnek), majd a tepsibe fektetjük. Belekanalazzuk a túrós masszát, majd a tejben megáztatott zsemletetőket is rátesszük. Bedugjuk a sütőbe és 200 fokon addig sütjük, míg a teteje elkezd pirulni (ha már eleve piros volt a zsemle, akkor kicsit nehezebb a dolgunk). Porcukorral meghintve tálaljuk.

Anyunál most összesen kb. 20 szem mazsola volt otthon, ehhez képest dupla adag készült, így hát nem sikerült túl mazsolásra, de a többi része hibátlan volt. 

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon tetszik, ha lesz időm, mindenképpen kipróbálom!! Ha hiszed, ha nem, én még nem ettem ilyet :o)!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy újat mutattam. Felénk elég gyakori vendég volt, olcsó és gyors:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly