2009. november 29., vasárnap

VKF XXX./2. – Fahéjas narancsos almalekvár

Hogy legyen még egy ajándék, bemutatom a csajokét is. Anyukám, Sógornőm és Anyósom fog kapni belőle. Nekik is tessék meglepődni mikor megkapják.

Vigyázat a történettel messziről indulunk: réges rég (egy messzi-messzi galaxisban…ja nem az a sztori) egy kollégista lány tervezgette az esküvőjét egy kollégista fiúval. S rátaláltak a Mennyegző fórumára, ahol is nagyon klassz kis társaság volt együtt. Nem csak esküvő szervezésben fórumoztunk ott, hanem mindenféle témában. Végülis az esküvő nem akkor lett, amikorra akkor terveztük (egyik sem:P) de azért maradtak fenn ismeretségek a fórumról, s természetesen receptek is. Ott Medi néven fórumozott, de azóta találkoztunk már más fórumokon más néven is:) S van saját blogja is, bár kétségtelen, hogy nem napi szinten frissül. Már akkor terveztem, hogy elkészítem a lekvárt. Most lett belőle valami…megérte várni és biztos nem utoljára készült. Kicsit másként készítettem, mint ő, és főként kisebb adagot.





Fahéjas narancsos almalekvár
Hozzávalók: 1,5 kiló alma, 2 citrom, 3 narancs, 1 kávéskanál fahéj, 1 csipet gyömbér, 1 csipet szerecsendió, 1 teáskanál (Tihanyi levendulaágyon érlelt) méz, fél kiló 2/1-es befőző cukor
A citromok és a narancsok levét kicsavartam, majd átszűrtem és egy lábosba öntöttem. Hozzáadtam a mézet és a fűszereket. Megtisztítjuk az almát, kockákra vágjuk és hozzáadjuk a narancsos citromléhez, időnként összekeverjük, hogy minden almakockát érjen a lé. Ezután elkezdjük főzni. Mikor az alma megpuhul, akkor botmixerrel pürésítjük (legalábbis én így tettem), majd hozzáadjuk a befőző cukrot. Felforraljuk és egy percet főzzük. Ezután tiszta száraz üvegekbe töltjük, tetőt csavarunk rá, majd rögtön fejre fordítjuk és 5 percet így hagyjuk. Kihűlés után dekoráljuk az üveget. :)
Nálam idén a linzerbe is ez kerül. A méznél nem vagyok ám ennyire puccos, csak egyszerűen ez volt itthon, mikor ezt főztem.

5 megjegyzés:

  1. Ma készült el életem első lekvárja, történetesen pont ez. Nagyon finom lett, köszönöm a receptet!!

    VálaszTörlés
  2. Örülök neki:) És gratulálok a sikerhez:)

    VálaszTörlés
  3. Mi ma főztünk a párommal 29 üveg ilyen lekvárt és isteni lett! köszönöm a receptet, az egész rokonságot meglepjük egy-egy üveggel:)

    VálaszTörlés
  4. Mi ma főztünk a párommal 29 üveggel, meglepjük az egész rokonságot, isteni finom lett! köszönöm a receptet,megy a kedvencek közé:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly