2008. augusztus 8., péntek

Füstölt sajtmártásos csirkemell krokettel

Csütörtöki vacsoránk a szokásosnál kicsit időigényesebb volt az sk krokett miatt. Ennek a receptjét nem ismételném, csak belinkelem. Annyit módosult, hogy fokhagyma nem került bele, tekintettel arra, hogy munkahelyen is esszük.

A füstölt sajtmártásos csirkemellben sincs semmi különlegesség, de eddig még nem postoltam róla, hát most megteszem. A pécsi plázában lévő DonPepe étteremben ettünk hasonlót először. A receptet is ott kaptam meg. És ugyan azóta ettünk az országban más DonPepében is, de valahogy nem volt olyan finom, mint ott Pécsett. Természetesen azóta már jócskán átdolgoztam a receptet a saját ízlésünkre.


Füstölt sajtmártásos csirkemell
Hozzávalók: egy nagyobb csirkemell nagyobb kockára vágva, egy kis fej hagyma apróra vágva, egy bő evőkanál liszt, egy tömlős füstölt sajt+két kocka medve sajt (vagy ha van ez is lehet füstölt - nekem nem volt), kb. 1,5 dl tej (esetleg tejszín - én nem bontottam meg a nagy dobozt most ezért, tejjel is nagyon finom volt), só, frissen őrölt színes bors, oreganó, szerecsendió, kurkuma.
Elkészítés: A hagymát kevés zsiradékon üvegesre pirítjuk, majd rádobjuk a csirkemellet és fehéredésig pirítjuk. Fűszerezzük, majd kevés vizet aláöntve puhára pároljuk. Mikor megpuhult, akkorra el is fő a víz róla, ekkor rászórjuk a lisztet és kicsit összeforgatjuk a hússal. Rálöttyintjük a tejet, hozzáadjuk a sajtokat és addig főzzük, amíg a sajtok tökéletesen összeolvadnak, ekkor adjuk hozzá a kevés kurkumát. Majd krokettel, esetleg rizzsel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly