2008. augusztus 20., szerda

Jogosítvány...

Miután ugye az ember eldönti, hogy szeretne motorozni - jobb esetben - szüksége van jogosítványra is. Itt igazából csak a szerencsémnek köszönhetem, hogy úgy hozta a helyzet, hogy az egyik legjobb iskolát sikerült kiválasztani.Mivel ugye új kategória, így nem ússza meg az ember a KRESZ oktatást, ami ugye a "tömeg sport" B. kat miatt úgy néz ki, hogy tanítják azt, aztán ahol van, ott elmond(anák)ják a különbséget. Nah ebből az oktatásból majdnem teljes másfél órán ott is voltam. Egyrészt mert munkaidőben volt, másrészt mert nem is érdekelt :). (főleg mert azért itt már több mint 5 éve volt jogosítványom, tehát azért van fogalma az embernek az elmélet meg a gyakorlat viszonyáról, a táblákat meg csak megismerem). Mellékesen jegyzem meg, hogy mivel ugye még a B-t hagyományos papíros rendszerben tettem le, azért elég kellemetlen meglepetés volt az új számítógépes rendszer. Szerintem jelentősen nehezebb. Ezzel az elméletet le is tudtuk.
Aztán következett a gyakorlat :). Ez a már korábban említett messzi gyökerekig nyúló motoros tapasztalataim miatt volt izgalmas.
Az oktató szerencsére úgy kezdte (egyébként mindenkivel, aki nem kategória váltásra jön), hogy fokozatosan egyre nagyobb motorokkal kell tanulni, így én kezdetnek kaptam egy 125 ccm Honda motort. És itt következett motoros pályafutásom egyik "csúcspontja" :).
Ugyebár az oktató elindította a motort, mondta, hogy üljek fel rá. Nah, ez még megy. Elmutogatta gyorsan, hogy ez a gáz, ez a kuplung, ez a sebesség váltó. (hát hiába, nekem is lehet újat mondani). És akkor ahogy autóban csinálom, lassú kuplung kicsi gáz, és óvatosan próbáljunk menni.
Na igen, és itt a bibi. Próbálkozok, az oktató egyre jobban vonja össze a szemöldökét, majd közlöm, hogy nem megy, mert nem működik a gáz.
Erre odajön, (szerintem vagy az a csoda, hogy kibírta röhögés nélkül, vagy hajtépve nem futott el:) ) meghúzogatja - persze működik - hogy ne működne.. csak magad felé kell húzni a kart...
Hát honnan kellett volna ezt nekem tudni? :) Mindegy, de ezt is megtanultuk.
Itt hosszasan abból álltak az órák aztán, hogy körözgettünk egy placcon, szoktuk a vasakat, egyre nagyobbakat, kanyarodtunk, fordultunk.
Motorozni nem könnyű. Sőt, nehéz. Hiába kerékpározott az ember, hiába ez is kétkerekű, hát nem ugyanaz. Ez nehéz, nem lehet vele kanyarodni.. meg egyenesen menni sem.
Aztán következtek maguk a rutin vizsga feladatok. Nah, a motornál szerintem nem a városi vizsga a nehéz. (bár csak zárójelben megjegyezve, sajnos így is könnyű motoros jogsihoz jutni) Legalábbis akkor, ha a sofőr testsúlya/alkata meg a motor tömegének aránya viszonylag érdekes matematikai arányokat mutat, mint esetemben.
Főleg a nyolcasoknál lesz izgalmas ez a dolog. Izgalmas is volt.. természetesen el is feküdtem a motorral.. onnantól meg már persze elment az embernek a maradék bizalma is. Azért pár pótórával, de meglett elsőre a rutinom. (nem szívesen futnék neki mégegyszer)
A városi vezetés már viszonylag eseménytelen volt, az érdekesség talán az volt, hogy elsőre nagyon gyorsnak tűnt a motoron a sebesség.
Az első vizsgán egy erősen vitatható esett miatt a vizsgázó sorstársal együtt megbuktunk, de másodikra már sikerrel vettem ezt az akadályt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly