2008. augusztus 17., vasárnap

Az egyszerűség dícsérete - rakott krumpli

Találtam már a neten számtalan variációt. Olvastam rengeteg blogot, fórumot, ahol mindig más-más készítési módot ismerhettem meg. Próbáltam is többet, de valahogy nekünk még mindig a klasszikus ízlik a legjobban, arányokat nem tudok, meg azt hiszem kisétkű családunk nem is mérvadó ilyen szempontból.


Rakott krumpli
Krumplit megtisztítjuk, karikára vágjuk és sós vízben pár perc forralással előfőzzük. Ezzel egy időben elkészítjük a kemény tojásokat is. Egy jénai tál alját kikenjük kevés olíva olajjal, majd az előfőzött krumpli karikákat szépen sorban lerakogatjuk. Ezután jönnek a lángol kolbász (!) és a tojás karikák, majd néhány pötty pirospaprikával és sóval elkevert tejföl. Ezt a rétegezést addig csináljuk, amíg elfogynak a karikázott hozzávalók, majd a tetejét bőségesen beterítjük a pirospaprikás tejföllel. Ezután forró sütőbe toljuk és addig sütjük míg a tejfölön piruló pöttyöket nem látunk.

1 megjegyzés:

  1. Hasonlóan készítem én is, annyiban tér el, hogy egyben héjában főzöm meg a krumplit, és a tejfölös alapba (ha épp van otthon) reszelek egy kis trappista-füstöltsajt keveréket.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly