2012. június 25., hétfő

Sós kifli

Ma már az időjárás is teljesen jóváhagyó volt a sütőbekapcsolást illetően, ezért a tegnapról ismétlést követelő csiga mellett készült az alábbi sós kifli is. Részemről félő, hogy nem fogom tudni abbahagyni az evését:P Illéskrisz volt a felbujtó, bár azért itt-ott változott az eredeti recept. A végeredmény mindenesetre tökéletes, kívül roppan, belül foszlik, igazán sajnálom, hogy Zsebi csak holnap kaphat belőle, ma ugyanis elaludt mire a kifli kisült:P

Sós kifli
35 dkg liszt
1,5 dl tej
fél tasak szárított élesztő
1 tk porcukor
1 tk só
2 dkg puha vaj
1 tojás (kisebb fajta)
1 ek olívaolaj
A hozzávalókat alaposan összedolgoztattam a géppel, majd letakarva hagytam duplájára kelni. Ezután kör alakúra nyújtottam és 8 cikkre vágtam, feltekertem, majd a tepsiben hagytam 30 percet pihenni. Ekkor megkentem tejjel, megszórtam nagy szemű sóval, végül megspicceltem némi vízzel. 200 fokos sütőben légkeveréssel 25 perc alatt sültek pirosra.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly