2012. május 23., szerda

Gyors sajtos szál

A sajtos rágcsa, amit mindent letarolt. Ezt kerestem évek óta, ez az a rágcsa, ami tényleg száraz, tehát napok múlva sem szíjasodik meg, ez az, amire inni kell, ha meghalunk is. Tökéletes, csak szuperlativuszokban tudok róla beszélni. Nem tudok elég hálás lenni Limarának a receptért. Biztos fogok még másokkal is próbálkozni, mert nyilván lételemem a kísérletezés, na nem mintha ezzel újat mondtam volna:P De ez állandó darabja lesz innen szerintem mindenféle ivós bulinak:) 


Gyors sajtos szál
Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
1 tk. só
10 dkg zsír! (liba volt éppen itthon)
1/2 tojás
10 dkg tejföl
1 tk szárított élesztő
tetejére:
1/2 tojás
10 dkg reszelt sajt
A dagasztó karral összedolgoztattam a hozzávalókat, majd kézzel még jól összegyúrtam. Letakarva hagytam állni 20 percet (ennyi időt adott Zsebi:P). Az enyhén lisztezett sütőlapon jó vékonyra nyújtottam - amennyire a sütőlap mérete engedte, de kb. 2 mm - megkentem a felvert tojással és megszórtam a reszelt sajttal. Pizzavágóval szálakra vágtam - nem sikerültek olyan vékonyra, mint szerettem volna, de egy 11 kilós gyerekkel a jobb lábamon nem volt rossz teljesítmény ez sem - ezután átemeltem a tepsire, majd mentek a 200 fokos forró sütőbe. Pirosra sütöttem…emlékeim szerint az én sütőmben erre 20 perc kellett, de figyelni kell rá, mert nyilván erősen függ a sütőtől az idő. 

A vastag sajtos szórás azért maradt el, mert nem volt itthon több sajt - na jó kiolvasztva nem volt több. És a szipi-szuper szilikonos sütőlapon sodortam kentem és vagdostam, így csak át kellett emelni a tepsire…kicsit sem húzogattam szét a darabokat, de nem nagyon ragadtak össze, talán egy mozdulattal tartott tovább kiszedni a kész szálakat, de ez messze nem volt akkora dolog, hogy ne érte volna meg:D /A szilikonlapot egyébként a Metroban vettem, miután akciós volt (600 forint körül) és miután nem volt a szokásosan vásárolt szintén többször használatos sütőpapír.

Köszönöm kedves Marcsi még egyszer:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly