2010. november 9., kedd

Sütőtök raguleves Rosinante módra


Vagyis majdnem, mert némileg optimalizáltam az eredeti receptet a saját hozzávalóim alapján, így csak megközelítőleg lett olyan finom, mint nem rég az étteremben. Ami zárójelben van az én verzióm. A receptért itt is nagy köszönet Eszternek és Zsoltnak:D


Sütőtökragu leves parmezán habbal 4-6 személy részére
·         1 kg sütőtök sütőben megsütve
·         1 fej vöröshagyma
·         10 dkg kristálycukor (2 ek házi vaníliás cukrot használtam csak)
·         csipet só
·         őrölt bors
·         őrölt gyömbér
·         őrölt szecsuani bors (ez kimaradt)
·         vanília (ez is kimaradt a vaníliás cukor okán)
·         kandírozott narancshéj (ez is kimaradt, mert elfelejtettem venni)
·         őrölt koriander
·         1 l víz
·         1 dl fehérbor
Ezeket össze kell mixelni

Avagy kicsit részletesebben, ahogy én csináltam: a sütőtököt alaposan megmostam egy kisebb darabot félretettem levesbetétnek. A többi részét vastagabb szeletekre vágtam és sütőpapírral bélelt tepsin 40 perc alatt puhára sütöttem. Amíg kicsit kihűlt a hagymát apró kockára vágtam és kevés vajon üvegesre pirítottam. Hozzáadtam a fűszereket is és azokat is átpirongattam kicsit, ezután jött a sütőtök, amit egy mozdulattal ki tudtam fordítani a héjából. Felöntöttem a borral és a vízzel, végül botmixerrel krémesre simítottam. Majd összefőztem az előfőzött sütőtök és az elősütött csirkemell kockákkal. Tálaláshoz a tányérba tettem az összefőzött levest, majd tetejére ültettem két-két sajt tekercset. 

További instrukciók
·         20 dkg csirke mell kockázva, külön megfuttatva és leveshez főzve (Kevés vajon pirítottam puhára az előzetesen megsózott csirkemell kockákat)
·         Betét: ressre főzött sütőtök kocka (Hát ez picit túl főtt, de simán kockára vágva vízben főtt)
·         Sült sajtkehely trappista sajtból. Teflon serpenyő közepére reszelünk és megolvasztjuk  majd hengerre tekerjük (Több kisebbet csináltam és nem let tökéletes a kehely forma, de azért nagyon finom volt)
·         Parmezán hab: 10 dkg reszelt parmezán + 0,2 l tejszín felfőzve lemixelve és habszifonba töltve. (Ez teljesen elmaradt, mert nincs habszifonom – egyenlőre:P)

2 megjegyzés:

  1. Khm, most volt szerencsém az új étlapról a céklaleveshez... pici meggyel bolondítva, házi almás tortellinivel és sült rukollával a tetején...
    ne hagyjátok ki.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly