2010. november 5., péntek

Omlós háromszögek


Nem tudom ki hogy van vele én néha nekiállok és visszaolvasgatok bizonyos blogokat (igen a sajátomat is). Mirellenél viszonylag gyakran teszek ilyet. S milyen jól teszem, mert remek ötletek támadnak rám ilyenkor, vagy éppen ilyenkor találok egy utánzásra váró receptet, mint most is. Pénteki vendégségre akartam valami sósat (sósat, jó ropogósat), de valami olyat, ami - számomra legalábbis - újdonság. Remekül sikerült. Felveszem a sós receptoárba.


Omlós sós háromszögek
Hozzávalók: 30 dkg kenyérliszt, 5 dkg vaj, 5 dkg libazsír, 1 tojás sárgája, 1 csomag sütőpor, 2 csipet só, 3 ek tejföl
BB szorgalmas munkával gyorsan összedolgozta a tésztát. Én kézzel még finomítottam rajta, majd folpackkal letakarva egy éjszakára hűtőben pihentettem. Másnap vékonyra nyújtottam és derelye vágóval háromszögekre vágtam. A megmaradt tojásfehérjét villával felvertem és a sütőpapíros tepsire pakolt háromszögek tetejét bekentem vele. Némi szezámmaggal koronáztam még és ment a 200 fokos sütőbe, amíg meg nem pirult (emlékeim szerint egy 25 percet vett igénybe).

3 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly