2010. november 1., hétfő

Betyár zöldbablevest

Amíg KáeM motor és garázs ügyeket intézett, addig én takarítottam és főzöcskéztem. Nagyon laktató és finom lett az alábbi leves. Az eredeti recept Lajos Mari 99 leves című könyvéből származik, de kicsit azért szabtam rajta.


Betyár zöldbablevest
5 dkg szalonna kockára vágva, 1 közepes fej hagyma aprítva, 25 dkg zöldbab, 1 zöldpaprika, szeletelve, 1 paradicsom cikkekre vágva (nálam mivel nem volt most 1 ek sűrített paradicsom), 1 kk pirospaprika, 1 jó marék csipetke, 5 dkg füstölt - főtt tartja, 2 ek tejföl, némi petrezselyem, só
Egy lábosban a szalonna zsírját kiolvasztjuk, majd megpirítjuk vele együtt a hagymát is. Rászórjuk a pirospaprikát a zöldbabot, a paprikát és a paradicsomot (nálam paradicsompürét). Rövid ideig pároljuk, majd felöntöm vízzel (nekem 1 liter ment rá a kis fazekamban). Felforraljuk, beletesszük  a tarját és a csipetkét, majd kis lángon kb. fél óra alatt készre főzzük. Ekkor belekeverjük a tejfölt és a petrezselymmel diszítve tálaljuk. 

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly