2013. június 23., vasárnap

Mascarpone fagyi málnaöntettel….

...és túrófánkkal. A sorrend mondjuk szebben hangzana: túrófánk mascarpone fagyival és málnaöntettel összefüggésben, de a fánk nem újdonság, a másik kettő viszont igen. S remek volt így együtt a trió. A fagyi az én ötletem volt, az öntet valamiféle kényszer, lévén a Dédimama ontja a málnát nekünk, ami nem baj, mert szeretjük, csak ennyire nem tudjuk gyorsan enni:) A fánkot pedig KáeM találta ki. KáeM és Zsebi a fánkot a málnaöntetbe tunkolva fogyasztotta, mi anyóssal mindent együtt. Zsebike később a fagyiból szépen eszegetett:D Bogyka szegény egyenlőre csak nézhette, hogy mi mit eszünk, de korrekt anyuka voltam, felajánlottam neki, hogy ha kimondja bármelyik ételféleség nevét, esetleg annyira megközelíti a tányért, hogy a szája hozzáér, máris eheti…nem értékelte a humoromat:P


Egyébként a fagyit kicsit édesnek értékeltem, de a savanykás öntettel és az igazából semleges ízű fánkkal tökéletesen kiegészítették egymást. Egyébként alapnak sem rossz ez a krémsajtos történet, mert bármilyen gyümölcsből krémes fagyi varázsolható vele, szóval még biztos előkerül a nyáron, annál is inkább, mert időközben BB fagyi-feltétjét is magamhoz vonzottam:P (Tudtam, hogy egyszer ennek is eljön az ideje:))

Mascarpone fagyi
Hozzávalók:
25 dkg mascarpone (CH 7,8g)
2 dl tejszín (CH 6,0g)
6 dkg vaníliás cukor (CH 60,0g)
A tejszínt a cukorral kemény habbá verjük, majd hozzáadjuk a mascarpone-t is. Dobozban fagyasztóba tesszük és félóránként átkeverjük. (Vagy fagyigéppel kidolgoztatjuk. Vagy csak egyszer keverjük át, mint én és úgy is nagyon finom lesz, csak kicsit előbb kell kivenni, mert a szokásosnál keményebbre fagy.)

CH összegző:
A teljes adag összesen:73,8g
Nem adagoznék, kinek-kinek ízlése szerint;)



Málnaöntet
Hozzávalók:
0,5 kg málna (CH 27,0g)
4 dkg vaníliás cukor (CH 40,0g)
2 dkg vaníliás pudingpor (CH 18,2g)
A málnát botmixerrel összedolgozzuk, majd átpasszírozzuk. Hozzáadjuk a cukrot és a kevés vízben simára kevert pudingport is, majd felfőzzük. Langyosra hűtve tálaljuk. (Vagy persze hidegen is lehet)

CH összegző:
6 adag összesen:85,2g
1 adag:14,2g


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly